понеділок, 28 січня 2019 р.

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ


Анастасія Руссу, учитель зарубіжної літератури
Лозуватської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Компаніївської районної ради Кіровоградської області 

Анотація: дана стаття розкриває використання нових інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури 

Мистецтво навчання полягає не в умінні повідомляти, 
а в умінні збуджувати, розбурхувати, оживляти 
А. Дістервег 

Головним завданням реформування сучасної освіти є озброєння школярів уміннями і навичками саморозвитку особистості, які вирішуються шляхом впровадження інноваційних технологій організації процесу навчання. Це вимога сьогодення. Основними принципами інноваційної освіти є креативність, засвоєння знань в системі, нестандартні форми уроків, використання ІКТ. 
НУШ має відігравати важливу роль, допомагаючи молодим людям стати поінформованими, активними, самостійними і творчими особистостями, здатними адаптуватися до стрімких змін у світі. Формування такої особистості вимагає нових підходів до навчання. Тому оновлення форм організації навчально-виховного процесу у НУШ визначено одним із пріоритетних напрямів державної політики у розвитку освіти. 
Тому в сучасній школі головне завдання вчителя – не накопичення дитиною інформації, а засвоєння нею інтелектуальних технік, які є складовими культури і невід’ємною частиною змісту освіти. Головним у навчанні має бути інтерес, розвиток пізнавальної активності школярів, формування в них позитивного ставлення до навчання і результатів своєї праці.
Наприклад, у школах США за допомогою мультимедійних технологій та інтернету на уроках географії школярі в режимі онлайн спілкуються з вченими, які у той момент досліджують найвіддаленіші куточках планети. Також учні можуть підключатися до трансляції зображень з американських супутників, які перебувають у космосі. Це лише декілька прикладів із того, як технічні інновації змінюють сучасну систему освіти. 
Крім методики викладання НУШ передбачає інтерактивне навчання із широким використанням технологій і мультимедійних засобів. Сучасні школярі, які з дитинства оточені гаджетами і не мислять себе без смартфонів і планшетів, сприймають такий формат уроків легко. 
5 навичок що навчає нова школа: 
1. Engineering (розробка власних проектів та проведення дослідів) 
2. Computer programming (вивчення програмування) 
3. Logic (розвиток логіки та сучасних знань) 
4. Algorithms (послідовне мислення і конструювання) 
5. Problem solving (вирішення проблем) 
Інноваційний урок - це динамічна, варіативна модель організації навчання учнів на певний період часу. Діяльність вчителя на інноваційному уроці розкривається в різноманітних, незвичайних завданнях, неординарних діях, конструктивних пропозиціях, цікавих вправах, створенні навчальних ситуацій, дидактичному матеріалі, організації творчої роботи учнів. 
Впровадження інноваційних технологій навчання як складова формування креативної особистості на уроках зарубіжної літератури 
Діяльність на уроках зарубіжноъ літератури будується так, щоб кожен учень міг найбільш повно розкрити здібності й талант, розвивати ініціативу та творчий пошук. З цією метою впроваджуються різноманітні інноваційні технології. 
Впровадження інноваційних технологій передбачає комплексне використання сучасних технічних засобів навчання, аудіо- та відеоматеріалів, комп‘ютерної техніки. Ми живемо в світі медіа: розширюються системи масових комунікацій, «інформаційного» вибуху. Мультимедіа - це сукупність комп‘ютерних технологій, одночасно використовують кілька інформаційних середовищ: графіку, текст, відео, зображення, анімацію, звукові ефекти, високоякісний звуковий супровід. Відповідно, мета освіти - формування особистості, здатної читати, аналізувати, оцінювати медіатекст, займатися медіатворчеством, засвоювати нові знання за допомогою медіа. 
Шляхи використання мультимедійних технологій: 
· ілюстративний (візуальний ряд ілюструє традиційну розповідь вчителя); 
· схематичний (в основу навчання покладено конструювання опорних конспектів або структурно-логічних схем); 
· інтерактивний (поєднує в собі елементи ілюстративного і схематичного підходів). 
Застосування мультимедіа на уроках дає змогу активізувати канали учнівського сприйняття, сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу. Мультимедіа - багатокомпонентне середовище, що дає змогу використовувати текст, графіку, відео- і мультиплікацію. Це представлення об‘єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою відеоматеріалів, графічних зображень, анімації, аудіозаписів. Мультимедіа сприяє розвитку мотивації, комунікативних здібностей, виробленню навичок, нагромадженню фактичних знань, а також удосконаленню інформаційної грамотності. Практикуючи мультимедіа, обираю відповідні педагогічні програмні засоби, що підвищують ефективність праці, а рівень учнівських знань, умінь і навичок наближує до вимог сьогодення. Мультимедіа дає можливість використовувати не просто наочність, а інформацію, відеозображення, звук для того, щоб матеріал, який вивчається, став доступнішим. Робота з мультимедійними посібниками дає можливість урізноманітнювати форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо- та відеоматеріалів. 
Творчий вчитель, що крокує в ногу з часом нових інформаційних технологій, обов‘язково використовує мультимедійну бібліотеку для проведення цікавих та змістовних уроків світової літератури. 
Моя мультимедійна бібліотека в своєму складі містить: 
- конструктори уроків; 
- каталог готових уроків; 
- конструктори тестових завдань; 
- довідкову інформацію. 
Використання медіатехнологій в навчальному процесі забезпечує можливість: 
· дати учням більш повну, достовірну інформацію про досліджувані явища і процеси; 
· задовольнити запити, бажання та інтереси учнів; 
· звільнити вчителя від технічної роботи, пов‘язаної з контролем і корекцією знань; 
· підвищити темп уроку, збільшити обсяг виконаних на уроці завдань; 
· організувати диференційовану роботу з кожним учнем; 
· перевірити засвоєння теоретичних знань у всіх учнів; 
· організувати повний і систематичний контроль, об‘єктивний облік успішності школярів; 
· виявити прогалини в знаннях; 
· поліпшити якість навчання; 
· підвищити мотивацію та пізнавальну активність дітей. 
Під час вивчення зарубіжної літератури потрібно активно використовувати інноваційні педагогічні технології: комп‘ютеризоване навчання, інтерактивні види і форми роботи. Вони збільшують пізнавальну самостійність учнів та мотивують потребу розвитку їхньої читацької культури. 
Отже, навчання треба організовувати таким чином, щоб джерелом знань виступав не тільки вчитель, а й комп‘ютер, телевізор, відео. Учні повинні вміти осмислювати отриману інформацію, трактувати її, застосовувати в конкретних умовах, водночас думати, розуміти суть речей, вміти висловити особисту думку. 
Необхідно зазначити, що використання інноваційних технологій сприяє інтелектуальному і творчому зростанню не тільки учня, але й учителя. Дає можливість бути в курсі сучасних тенденцій розвитку педагогічної думки, допомагає швидко і адекватно реагувати на зміни в освіті, робить можливим застосування сучасних способів інтерпретації та систематизації інформації при вивченні тем шкільного курсу. Однак висока інформаційна ємкість, легкість і переконливість образного сприйняття, домінування продуктивних можливостей над репродуктивними - це ті позитивні сторони, які приваблюють нас, вчителів, у використанні інноваційних технологій в освітньому процесі. 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1.Український науковий журнал "ОСВІТА РЕГІОНУ"
2. http://social-science.com.ua/author/781
3. http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/vprovadzhennya-innovatsiinikh-tekhnologii-navchann.html
4. https://pedpresa.ua/196217-vplyv-informatsijnyh-tehnologij-ta-tehnichnyh-innovatsij-na-suchasnyj-osvitnij-protses.html
5. https://dixi.education/new-ukrainian-school/

5 коментарів:

  1. Дійсно, сучасний вчитель повинен добре володіти інноваційними технологіями, щоб надати учням якісний, змістовний та цікавий урок. Використовуючи медіатехнології розвиваються не лише учні, а й вчитель.

    ВідповістиВидалити
  2. Так, застосування сучасних способів інтерпретації та систематизації інформації при вивченні тем шкільного курсу і зарубіжної, і української літератури принесе лише позитивні результати. Гарна стаття! Успіхів нам, колеги!

    ВідповістиВидалити
  3. Беззаперечно завдяки мультимедіа навіть сухий теоретичний матеріал перетворюється на живу картину, а абстрактні поняття — на конкретні явища, видатні хрестоматійні постаті — на живих особистостей, історичні події — на реальну минувшину. До того ж, при засвоєнні програмового матеріалу в учнів одночасно працює кілька видів пам'яті, зокрема, слухова й зорова.

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую, пані Анастасіє! Особливістю інноваційного навчання є підготовка молодої людини до життя, громадянської активності на уроках з будь-якого предмета. Це вимагає активізації навчальних можливостей учнів замість простого переказування “готової” інформації.А уроки літератури - це взагалі благодатне поле для інновацій.

    ВідповістиВидалити
  5. Your Affiliate Money Making Machine is waiting -

    And making profit with it is as easy as 1..2..3!

    Here's how it all works...

    STEP 1. Tell the system which affiliate products you want to promote
    STEP 2. Add some PUSH button traffic (it takes JUST 2 minutes)
    STEP 3. See how the system explode your list and sell your affiliate products all for you!

    Do you want to start making profits?

    Check it out here

    ВідповістиВидалити