понеділок, 28 січня 2019 р.

«EASEL» ЯК МЕТОД ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ДАНИХ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Ольга Курінна, учитель зарубіжної літератури
НВК "Виноградівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-
дошкільний навчальний заклад" Компаніївської районної ради
Кіровоградської області

Анотація. Дана стаття містить матеріал про інфографіку як один з новітніх методів подачі навчального матеріалу та опис сервісу «Easel» для візуалізації даних як одного з найдоступніших на просторах Інтернету.

Завдання сучасної освіти полягає у формуванні особистості з гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями. «Творчі здібності - продукт саморуху, самостійного розв’язання задач і питань, самостійного розкриття закономірностей і зв’язків між предметами і явищами… Це продукт розвитку, причому час вимагає йти не шляхом удосконалення, у якому принцип наслідування є провідним і призводить до інтелектуального і фізичного перевантаження, а шляхом пошуку нових, ефективніших методів навчально-пізнавальної діяльності розвитку вільного, за якого інтерес, захоплення і пристрасть - головні рушійні сили». Тому на всіх рівнях неперервної освіти повинні створюватись умови для розвитку творчих здібностей учнів, підготовки їх до життя у сучасному суспільстві.
Все гострішою стає проблема вдосконалення форми організації процесу навчання, знаходження відповіді на питання: «Як створити умови для розвитку та самореалізації особистості в процесі навчання? Як, залишаючись у рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості?»
Отож, готуючи кожен урок, ми повинні, перш за все зацікавити своїх учнів матеріалом, а допомагає в цьому, особисто мені, використання різних інтернет-сервісів, а особливо інфографіка. Саме інфографіка є одним із новітніх методів [1], що відповідають тенденціям сучасного інформаційного середовища та широко використовуються у сферах, пов’язаних із наданням інформаційного забезпечення діяльності людини. Завдяки засобам масової інформації поняття «інфографіка» набуло в останні десятиліття значної популярності, стало широко відомим на побутовому рівні й зараз перебуває на новому етапі свого розвитку, будучи результатом еволюції від петрогліфів і піктограм старовини до схематичних зображень та символів сьогодення, які ввійшли в звичне користування людиною. 
Інфографіка виникла давніше будь-якої писемності. Найперша інфографіка - це наскальні малюнки древніх людей [1]. Минули мільйони років, але досі дивлячись на них, ми розуміємо думку автора. На сьогоднішній день, концепція не змінилася і головне завдання інфографіки за допомогою ілюстрацій донести ключову думку до цільової аудиторії. Різниця між інфографікою минулого і сьогодення полягає в науковому та системному підході створення ілюстрацій. Змінився обсяг і якість переданих даних. Перший і найголовніший етап у створенні інфографіки, це - насамперед аналітична частина з обробки та систематизації даних. Тільки після ретельного аналізу, створюється ілюстрація завдання, якому доступно відобразити весь обсяг даних і процесів. Інфографіка – це інтегрована платформа, що об’єднує різні напрямки діяльності. У вузькому розумінні, інфографіка є способом подачі інформації, що надає можливість для інтеграції різних складових в єдине ціле, у широкому, – це принципово новий спосіб організації даних в умовах постійно мінливого інформаційного поля. 
Найголовніше у створенні інформаційної графіки – це, перш за все, її сполучуваність із текстом, вона ні в якому разі не повинна перешкоджати його сприйняттю. Також вона має бути доступною та зрозумілою, хоча й не обов’язково простою чи примітивною – у цьому випадку все залежить від концепції видання.
Інфографіка сприяє економії місця й одночасно привертає увагу учня, спонукаючи їх до ознайомлення із зображенням [2]. Конкурувати з інфографікою за увагу учня можуть лише великі заголовки та значні за обсягом фотографії.
Цінність даного методу полягає в глибокому осмисленні й подальшому різнобічному висвітленні явищ і подій, де за допомогою візуальної подачі інформації відбувається висока концентрація фактів, але не перенасичення ними. Також застосування інформаційної графіки може бути викликано тим, що цей метод є доступним і прийнятним для викладу інформації учням, де учень отримує відомості швидко, із цікавістю та максимальною інформаційною ефективністю.
Наочна інформація сприймається набагато легше, ніж громіздкі тексти. 
Інфографіка фактично є новим ключовим методом інформаційного середовища, що керується соціальними й психологічними змінами.
Сьогодні на просторах Інтернету можна знайти безліч сервісів [3], за допомогою яких можна візуалізувати будь-який матеріал. Найпопулярнішими серед них є такі, як Рiktochart (http://piktochart.com/ ), Visual (http://visual.ly/), Сacoo та ще багато інших. Нещодавно я ознайомилась з «рядом новинок» із сервісом Еasel (https://www.easel.ly/ ). Він призначений для швидкого створення інфографіки за допомогою різноманітних ефективних шаблонів. Перевага даного сервісу в тому, що в ньому можна працювати без реєстрації, проте якщо ви плануєте змінювати свої роботи, то потрібно створити свій обліковий запис. Зручність його ще й в тому, що можна заходити через Фейсбук чи Google. Після входу у вас з’явиться стартова сторінка, на якій представлено безліч створених іншими користувачами плакатів. Можна вибрати один з них, відредагувавши на свій смак, або обрати пустий макет і починати фантазувати. На робочому полі наявний рядок меню з вкладками «Templates» (шаблони, 15 варіантів), «Objects» (це зображення людей, тварин, їжі, карт, музичних інструментів та ін.), «Media» (додавання зображень, які можна робити прозорими, переміщати на передній чи на задній план), «Backgrounds» ( приклади фону), «Line» ( набір ліній, стрілок, якими можна з’єднувати написи та зображення на своєму плакаті), «Text» (функція додавання тексту та його форматування), «Charts» ( діаграми та графіки ).От і все! Для подальшої роботи потрібна лише ваша уява та навчальний матеріал. Готову роботу можна поширити у соцмережах, скопіювати посилання чи вбудувати у блог/сайт. Також є можливість скачати розроблений постер у вигляді зображення. 
Використання онлайн-ресурсів у навчальній діяльності сьогодні є необхідністю і дозволяє педагогам йти в ногу з тотальною інформатизацією. Візуалізація даних шляхом створення інфографіки практикується досить давно, а те, наскільки швидко в Інтернеті з’являються безкоштовні інструменти для їх створення, робить будування інфографіки доступним для всіх бажаючих. З допомогою таких сервісів урок можна зробити значно яскравішим та сучасним. Така подача матеріалу дає змогу зацікавити учнів та спонукати їх до навчання.

Бібліографія:
1. Інфографіка [Електронний ресурс] : сайт Вікіпедія: Вільна енциклопедія . – Режим доступу: http://bit.ly/1U7bvCu . – Назва з екрану
2. Януш О. Безкоштовні онлайн-ресурси для створення інфографіки [Електронний ресурс] : сайт STUDWAY . – Режим доступу : http://studway.com.ua/infogr-resursi/ . – Назва з екрану
3. 16 кращих способів створення інфографіки [Електронний ресурс] : сайт Студія медіадизайну. – Режим доступу : http://smd.univ.kiev.ua/?p=1086 . – Назва з екрану
4. 14 сервисов для создания инфографики [Електронний ресурс] : сайт Medium . – Режим доступу : http://bit.ly/1Xx887w . – Назва з екрану






6 коментарів:

  1. Дуже цікавий матеріал. З сервісом Еasel я ще не працювала. Спробую. Думаю, що буде зручно створювати ейдос-конспекти. Дякую, колего!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую, Олю, цікаво написала!Дійсно, виикористання онлайн-ресурсів у навчальній діяльності сьогодні дозволяє нам іти в ногу з тотальною інформатизацією. Ми маємо бути неординарними і сучасними на уроках, щоб дітям з нами було цікаво!

    ВідповістиВидалити
  3. Щойно змінила ім"я і фото профілю (раніше була ірида)

    ВідповістиВидалити
  4. Це дійсно чудові сервіси. Інфографіка допомагає візуалізувати матеріал з будь-якого предмету. Постер - те що треба для узагальнення та систематизації знань, а також для того, щоб показати симлові зв*язки між об*єктами вивчення.

    ВідповістиВидалити
  5. Дійсно, що саме інфографіка є одним із новітніх методів , що відповідають тенденціям сучасного інформаційного середовища. Дякуючи тобі,Оля, я спробувала попрацювати із сервісом Еasel. Ось що отрималось https://www.easel.ly/infographic/j72499

    ВідповістиВидалити
  6. Вітаю! Використання інфографіки у навчально - виховному процесі сприяє кращому сприйнятті матеріалу.

    ВідповістиВидалити